SANAT KOMİSYONU: ACIBADEM SAĞLIK GRUBU
SANATÇI: NESLİHAN PALA
KATEGORİ: HEYKEL
PROJE YÖNETİCİSİ: HAMDİ DOSTOĞLU
ORGANIZATION: SEDA GÜVEN
İLETİŞİM: EMRE BAYKAL
PR: CEYDA AKYOL
DOKUMANTASYON: TELEPATİ
Heykel sanatçısı Neslihan Pala, belli bir tema, ya da belirlenmiş bir başlık üzerine düşünmeye başladığında, aklında ilk beliren kavramları, şekil ve siluetleri not ediyor.
Örneğin, bu çalışmada bilim ve tıp terminolojisine dair, organizma, molekül, protein, element (= sembol, simge, formül, strüktür), gibi kavramları not etti. Bu kavramlarla bağlantılı olan, hücre bilimi, genetik bilimi, mikrobiyoloji vb. gibi tıp alanlarının insan ve insan sağlığının gelişiminde çok önemli olması nedeniyle de, sağlık ve sağlık hizmeti ile ilgi kurdu.
Sanatçı Pala’nın anlatımına göre; insan bedeninde yapısal düzeyde bulunan atomlar, elementler ve moleküller, bilim ve tıp alanlarında, kompleks formüller, diyagramlar ve geometrik şemalar ile ifade edilir.
Heykel sanatçısı Neslihan Pala, bilim ve sanatın birleştiği alanlardan biri de, matematik temelli formüllerin, strüktürlerin ve ritimlerin “cazibesi” olabileceğini söylüyor. Pala, bilim insanı için “formülün kendisi”nin ve sanatçı için de “görsel etkisi”nin ilham verici olduğunu; bunun da pek çok örneğinin bulunduğunu belirtiyor.
Sanatçı eserinde fizik formüllerini ve müzik notalarını kaligrafik bir etkide soyutlamayı deneyimlemiş olduğundan, moleküllerin de farklı strüktürel yapılarının yorumlanmasıyla benzer estetik sonuçlar elde edebileceğini umuyor.
Heykel sanatçısı Pala’nın bu çalışmasında, deforme edilen molekül şeması, figürün bedeninde çizgisel, kaligrafik etkide farklı boyutlarda tekrarlanıyor, figürün siluetinden taşarak dallanıyor. Dört ayrı figürden (parçadan) oluşan ve kompoze edilen heykelin, mekanda boşluk ve derinlik hissi, etrafında döndükçe de farklı çizgisel etkiler yaratması amaçlanıyor.
Kompozisyonda her açıdan farklı görünen formları birbirinden ayırabilmek ve öndeki figürlere vurgu yapmak için sanatçı, arkada bulunan figürlerin “Gölge Etkisi” yaratmalarını hedefliyor. Bu etkiyi, parçaların kompozisyonu ve boyama yöntemi ile gerçekleştiriyor.
Çalışma kütlesel olmadığından, güneş ışığıyla yaratacağı gölge ise, zemine yansıyarak heykelin devamı ve bir parçası gibi görünerek gün boyu etrafında dönerek, farklı etkiler oluşturuyor.