ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr http://www.acibadem.com.tr/hayat
  • 'Padişah, vezir, dilenci' menüsünü uygulayın

    Karpuzdan kiraza birbirinden tatlı yaz yiyeceklerini şiddetle reddederek zayıf kalmaya calışmak doğru değildir. Kilo vermek adına aç kalmak, metabolizmayı yavaşlattığı için zayıflamak bir yana, bu durum kilo almanıza neden olur. Bu yüzden asla aç kalmamak gereklidir. Günde 3 an öğün ve 3 ara öğünü atlanmadan beslenilmelidir. Ara öğünlerde kalorisi düşük kuru meyve, az miktarda kuru yemiş, yoğurt ya da süt tercih edilebilir. Çünkü minik atıştırmalar metabolizmayı hızlandırır ve ana yemeklere aç başlamayı engeller. Ancak yemeklerin öğünü kadar, miktarı da önemlidir. Şu söz size öğünlerle ilgili fikir verebilir; “Kahvaltıyı padişah, öğlen yemeğini vezir, akşam yemeğini de dilenci gibi yiyin!”
     


  • Besin gruplarına 'adil' davranın

    Hızlı kilo verdireceği iddia edilen 'yalnızca protein' veya 'yalnızca sebze' gibi zayıflama formüllerine itibar edilmemesi gerekir. Zayıflamak için sürekli aynı tip besinleri tüketmek çok sağlıksız sonuçlar doğurabilir. Her besin grubundan eşit olarak alınması gerektiği unutulmamalıdır. Yani besin gruplarına karşı adil davranmak gerekir. Günlük öğünün mutlaka; et, balık ile tavuk gibi protein grubu, süt ve süt ürünleri, tahıl grubu ve sebze-meyveyi yani 4 besin grubunu içermesi gerekir.

     


  • Basit şekerler out, kompleks şekerler in!

    Her yiyeceğin ayrı bir tadı, ayrı bir kokusu vardır. Ancak zayıflamak için beyaz ekmeğin davetkar kokusuna hayır demeyi öğrenmek gerekir. Diyetisyenler beyaz ekmek, bal, pirinç gibi basit şekerler ve karbonhidratlar yerine glisemik indeksi düşük, kompleks karbonhidratlarla beslenmenin tokluk süresini uzatacağını, dolayısıyla kilo vermeye yardımcı olacağını söylüyorlar. O nedenle karbonhidrat kaynağını değiştirmek önemlidir. Beyaz ekmek yerine tam tahıllı ya da çavdarlı ekmek, pirinç yerine bulgur, şeker yerine meyve tercih edilmelidir. Dolayısıyla “basit şekerler out, kompleks şekerler in” formülünü uygulamak zayıflamaya yardımcı olacaktır.
     


  • Suyun yerini yağ hücrelerine kaptırmayın!

    Yazın aşırı terleme nedeniyle su ihtiyacı artar. Su yerine kolalı ve gazozlu içecekleri tercih etmek, su ihtiyacını karşılamadığı gibi, aksine artırır. Vücudun su kısmına önem verilmezse yağ miktarı artabilir. Vücudun ihtiyaç duyduğu su sağlanmazsa, onun yerini yağ hücreleri doldurur. Bunu önlemek için günde 2 litre yani 10-12 bardak su içmek gerekir.


  • Günlük egzersiz haritası çıkarın!

    Zayıflamanın en sağlıklı yollarından biri egzersiz yapmaktır. Eğer uzun yürüyüşlere veya spor salonlarına gidilemiyorsa günlük egzersiz haritası çıkarılması önerilir. Bu haritada günlük işleri düşünerek bu işleri yaparken nasıl hareket edileceğine dair plan yapılır. Örneğin; sabahları arabanızı uzağa park edip işyerinize yürüyebilir ya da otobüsten bir durak önce inebilirsiniz. Markete arabayla gitmeyin. Alışverişi tek seferde yapmak yerine azar azar yapın, eve de yürüyerek dönün. Kısa mesafe de olsa, hareket hem genel sağlığınızı sürdürmeye hem de kilo vermenize yardımcı olur.