ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr http://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Kahvaltı öğününü asla atlamayın

    Okul çağının en önemli öğünü olan kahvaltıdır. Çocuğunuz kahvaltı yapmak istemiyorsa, renkli ve özenli bir masa ile ilgisini çekebilirsiniz. Sabah 07.00-08.00 saatleri kahvaltı için uygun bir zaman dilimi olabilir. Kahvaltıda tüm besin elemanlarını çocuğunuza dengeli bir şekilde sunmaya özen gösterin.
     


  • İdeal kahvaltıda olması gerekenler

    • Yumurta (omlet veya haşlama)
    • Beyaz peynir
    • Pekmez-bal Fındık-ceviz-badem (kavrulmamış)
    • Ekmek (tam buğday-tam yulaf-tam çavdar)
    • Yulaf gevreği içine kuru meyve
    • Süt-taze sıkılmış meyve suyu (çay önerilmez),
    • Mevsime uygun lif ve yeşillik (marul, roka, tere, maydanoz, domates, salatalık, biber)
    • 3-4 zeytin
    • Ev yapımı poğaça veya tost 

  • Her şeyden azar azar yedirin

    Kışın günler kısa olduğundan, özellikle iştahsız çocukların çok fazla besin tüketmiyor. Bu gibi durumlarda, çok ısrarcı olmadan çocuğunuzun her şeyden az az yemesini sağlayabilirsiniz. Yatma vaktinden 1-2 saat önce yeme-içme olayını bitirin, çocuğunuzu dolu mideyle yatağa göndermeyin. Bu hem reflüye neden olabilir hem de sabah tokluk hissi verebileceğinden kahvaltı isteksizliği geliştirir. Düzenli egzersiz ve uyku, çocuğunuzun iştah durumunu etkileyebilir. Bu nedenle çocuğunuzu her gece 9-10 saat uyutmalı ve mümkünse spor yapmasını sağlamalısınız.


  • Okulundaki yemek listesini inceleyin

    Çocuğunuz kahvaltı ve öğle yemeğini okulda yiyecekse, yemek listesini çok dikkatle izlemelisiniz. Menünün diyetisyen kontrolünde, temiz, sağlıklı ve yaşa uygun besinlerden seçilerek hazırlandığından emin olmalısınız. Gerekirse bu konuda okul yönetimi ile çekinmeden görüşmeli ve eğer varsa çocuğunuzun sağlığına uymayan konuları da bildirmelisiniz. Bazı okullarda yemek çıkmıyor ve çocuk evden getirmek zorunda kalıyor. Böyle durumlarda, sabah kahvaltısı için çocuğunuzun beslenme çantasına marul, domates, biberle zenginleştirilmiş bir peynirli tost veya peynirli-yumurtalı sandviç, bir meyve veya bir kutu süt ve ceviz-badem koyabilirsiniz. Öğle yemeği için ise; yine meyve veya ayran eşliğinde ekmek arası köfte, balıklı sandviç veya bir kap içinde sulu olmayan sebze yemeği ve yeşilliklerden zengin bir pratik yemek konulabilir.


  • Omega 3'ten zengin gıdaları sevdirin

    Pek çok anne-baba çocuğunun dikkat eksikliğini önlemeye yardımcı bir besin olup olmadığını merak ediyor. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite için olabildiğince doğal, sağlıklı, omega 3’ten zengin besinler (soğuk dip balıkları, ceviz, fındık, badem, semiz otu, yeşil yapraklı besinler ve balık yağı) öneriliyor. Beyaz-yapay şekerden ve bunlarla yapılan gıdalardan, hatta katkılı ürünlerden uzak tutmak gerekiyor. Besinlerin yanı sıra düzenli spor ve uyku da çocuğunuzdaki dikkat eksikliğini azaltabilir. Tüm çabalarınıza rağmen çocuğunuzda yine de dikkat eksikliği gözlemliyorsanız, demir ve vitamin eksikliği problemi olup olmadığını veya duyu sorunları yaşayıp yaşamadığını araştırın.
     


  • Ara öğünlerde sağlıklı besinleri tercih edin

    BUNLARI YEDİRMEYİN

    Çocuğunuza yemek aralarında, önce ve sonrasında mümkün olduğu kadar bisküvi, cips, gofret, şekerleme, hazır meyve suyu, asitli içecekler yedirip içirmeyin.

    BUNLARI YEDİRİN

    Yerine kuru yemiş (badem, ceviz, fındık, kuru kayısı, incir), ev yapımı poğaça veya meyveli kek, meyve, süt ve ayran tercih edebilirsiniz. Öğlen ve akşam yemeklerinde sebze ve life özen gösterin; kurubaklagil, salatalar, etli sebze yemekleri, makarna ve bulgur pilavı ve yoğurdu tercih edin. Çocuğunuzun haftada iki gün balık ve kırmızı et tüketmesini sağlayın.

    Tatlı ihtiyacı için de çocuğunuza evde sütlü tatlılar yapabilirsiniz. Vücudumuz için çok önemli olan su tüketimini de unutmamanız gerekir.


  • Ve en az 9 saat uyutun

    Çocukların gelişimini ve derslerindeki başarılarını en az beslenme kadar etkileyen diğer faktör ise uyku. Çocuğunuzu yatış saati 21.00-22.00’yi geçmeyecek şekilde en az 9 saat uyutmalısınız. Uyku sırasında karnı tok, odası karanlık ya da ışıksız olmamalı. Ancak tatil geceleri oyun, televizyon ve bilgisayar için, biraz daha tolerans gösterebilirsiniz.