ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr http://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Kilonuz belli bir yerde sabitlenmiş ise zorlamayın

    Her vücudun bir kilo eşiği vardır. Dolayısıyla ideal kilonuza yakınlaşmışsanız ve zayıflamanız durmuşsa diyetle zorlamayın. Kilonuz sağlıklı bir diyet uyguladığınız takdirde tekrar inmeye devam edecektir.
     


  • Proteinden vazgeçmeyin

    Ne kadar sağlıklı protein alırsanız, o kadar sağlıklı kaslara sahip olursunuz. Ayrıca kaliteli kilo kaybedersiniz. Her gün mutlaka bir öğün et grubu tüketin.
     


  • Bitkisel proteinleri ihmal etmeyin

    Kuru fasulye, nohut ve mercimek gibi bitkisel proteinlere diyetinizde haftada 2-3 kez mutlaka yer verin.
     


  • Ekmeksiz öğün geçirmeyin

    Tam buğday, tam tahıllı veya çavdar türü ekmek tüketin. Ekmek yerine arada bulgur pilavı, kepekli makarna veya yağsız çorba yiyebilirsiniz. Ancak unutmayın ki bunlar birbirinin yerine geçseler de kan şekerlerini dengeleme oranları aynı değildir. Dolayısıyla zayıflamaya eşit oranda yardımcı olmazlar.
     


  • Kalori değerlerini sürekli değiştirin

    Çok düşük enerjili diyetleri aralarda 1-2 gün yapılabilirsiniz ama bu süreyi uzatmamaya özen gösterin. 1 hafta boyunca aldığınız kalori değerlerini sürekli değiştirerek metabolizmanızı şaşırtın. Örneğin bir gün 1500 kaloriyle beslendiniz, 1-2 gün bunu 1200’e düşürün, sonra araya sütlü tatlı veya sevdiğiniz bir yemeyi ekleyerek kaloriyi hafif yükseltin.
     


  • Tek tip ve monoton beslenmeyin

    Diyetinizde arada bir değişiklikler yapın. Kahvaltı öğünlerinin içeriğini haftada birkaç kez değiştirmeniz bile kilo kaybını kolaylaştırır. Örneğin kahvaltıya yumurta eklemek, ertesi gün tost yemek, araya yulaf ezmesi eklemek gibi...
     


  • Sindirim probleminiz varsa mutlaka çözün

    Sindirim probleminiz varsa çözmeye çalışın çünkü kabızlık karın şişkinliği, gaz problemleri ve ödem sorunlarını yaratır. Bu da ne kadar diyet yapılırsa yapılsın kilo kaybını zorlaştırır.