ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr http://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Yazın su içeriği yüksek besinler ile serinleyin

    Yazın özellikle kavurucu sıcaklarda serinletici içecekler tüketmek istiyorsunuz. Sıcak havalarda sıvı tüketmek önemli ama ne tür sıvı tükettiğinize dikkat edin. Zira tüketilen pek çok içecek diüretik özelliğe sahip olup vücuttan sıvı kaybına neden oluyor. Normal şartlarda günlük sıvı ihtiyacınız kilo başına 30-35 ml’dir. Ancak havalar ısındıkça vücuttan terleme ile kaybettiğiniz sıvı artıyor. Bu nedenle yaz aylarında günlük tüketmeniz gereken su miktarı normalin de üzerine çıkıyor. Bunun için de ortalama 10-12 bardak su içmek önemli. Suyun yanı sıra yazın hem sizi ferahlatacak hem de sıvı ihtiyacına destek olabilecek besinler de mevcut. Acıbadem Bakırköy Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Ayça Güleryüz, yazın susuzluğunuzu gidermenize yardımcı olabilecek besinleri ve özelliklerini anlattı.

     


    Salatalığın neredeyse tamamı su


    Yazın simge besinlerinden salatalığın yüzde 96’sı sudan oluşuyor. Hem aşırı sıcaklarda artan sıvı ihtiyacına hem lif içeriğinin yüksek olması sayesinde tok kalmanıza fayda sağlıyor. Yüksek oranda C vitamini içermesi ile cilde de sağlık veriyor. Salatalığı dilimleyerek ya da yoğurt ile cacık şeklinde yemeklerin yanında tüketebilirsiniz. Günün en sıcak anında da ara öğün olarak tüketip içinizi ferahlatabilirsiniz. Salatalığı dilimleyerek suyunuza da ekleyebilirsiniz.

     


    Yoğurtlu kabak serinletiyor

    Vitamin, mineral ve lif içeriği yüksek olan kabak, yüzde 95 su oranıyla susuzluğunuzu giderecek en iyi besinler arasında yer alıyor. Kabağı hem sıcak yemek olarak tercih edebilir hem de yoğurtla soğuk alternatif olarak tüketebilirsiniz.


    Rengarenk öğün

    Sarı, kırmızı ve yeşil renklerdeki biber yüzde 93-94 sıvı oranıyla en fazla sıvı desteği sağlayan besinler arasında yer alıyor. Bu biberlerle renkli salatalar yapabilirsiniz. Acıktığınızda veya susadığınızda iyi bir alternatif olacaktır.


    Domatesi mevsiminde bol bol tüketin

    Hem yemeklerde hem salatalarda hem de söğüş yaptığınızda vazgeçilmeziniz olan donmatesin yüzde 95 sudan oluştuğunu biliyor muydunuz? İçeriğindeki A,C,E vitaminleri ile beta-karoten içeriği sayesinde de antioksidan olarak görev yaparak kanser dahil birçok hastalığa karşı koruyucu görev yapan domatesi mevsiminde bol bol tüketin. Ayrıca domates cildiniz için de fayda sağlıyor.


    Şeftali cildinizi güzelleştiriyor

    Yüzde 89 sıvı olan şeftali günlük su ihtiyacınıza destek olacak bir yaz meyvesi. Aynı zamanda içeriğindeki lutein ve zeaksantin sayesinde güneşin zararlı ışınlarına karşı cilt üzerinde koruyucu etkiye sahip. Cildinizde oluşabilecek lekelere karşı da koruyor.


    İçinizi ferahlatıyor, bağırsaklarınızı mutlu ediyor

    Probiyotik içeriğiyle bağırsak dostu olan yoğurdun faydaları saymakla bitmez. Yazın serinletici etkisiyle de tüketmek isteyeceğiniz besinlerin arasında yer alıyor. Zira yüzde 85-88 su olan yoğurt, sıcak havalarda vücudunuzun terleme ile kaybettiği sıvıyı yerine koymanıza destek oluyor. Ayrıca içerdiği potasyum ve sodyum mineralleri ile vücudun elektrolit dengesini sağlıyor.


    Sulu ama şeker içeriğine dikkat!

    Yaz gelince aklımıza ilk gelen meyvelerden biri olan karpuz yüzde 94 su içeriği ile susuzluğunuzu gidermeye yardımcı besinlerden biri. Ancak su içeriği kadar şeker yükü de fazla olan karpuzu tüketeceğiniz miktara dikkat edin. Özellikle diyabeti olanlar 2 ince üçgen dilimden fazlasını tüketmemeli.


    Hem sulu hem vitaminli

    Marulun yüzde 96 su içeriyor. Su deposu olması bir yana, yazın fazla güneşe maruz kaldığınızda oluşabilecek vitamin kaybını da gidermeye yardımcı bir besin. Ancak marulun çok iyi temizlendiğinden emin olmalı ve dışarıda temizliğinden emin olmadığınız yerlerde yemekten kaçınmalısınız.

     

    Video: Su sağlığımız için neden önemli?

     

     

    İlginizi çekebilir

    Yazın ayran aşı çorbası için

    Yazın bu vitaminleri alın!

    Ödem söktüren besinler

    Çocuklara yönelik yazın beslenme rehberi

    Diyabeti olanlar için yaz uyarıları


    Paylaş
En Çok Görüntülenen Bilgiler