ACIBADEM HAYAT www.acibadem.com.tr http://www.acibadem.com.tr/hayat
  • Sabah erken başlayan ders saatleri ya da kantinlerdeki sağlıksız yemekler çocukların yeme düzenlerini bozabilir. Ancak sağlıklı beden ve zihin gelişimi için özellikle okul çağındaki çocukların doğru besinleri tüketmesi şart. Sağlıklı bir okul dönemi için beslenme tüyolarını şöyle sıralayabiliriz;

    • Çocuğunuz ders çalışırken ona 10 fındık, 10 badem, 2 ceviz ve 3 kuru kayısıdan oluşan bir kase hazırlayın. Bu besinler hem kan şekerini düzenler, hem de çocuğunuzun zihin gelişimine katkıda bulunur.
    • Günde yarım litre süt içmesini sağlayın. Süt zihin gelişimimi hızlandırır.
    • Haftada 1- 2 gün mutlaka balık yedirin.
    • Yemeklerine gün aşırı fındık büyüklüğünde tereyağı ekleyin.
    • Çocuklar bir öğünde yeterli besin alamazlarsa bir sonraki öğünde çok fazla yemek yer ve kilo alır. Bu nedenle çocuğunuzun öğünlerini mümkün olduğu kadar kontrol edin.
    • Kola gibi kafeinli içecekler veya hazır meyve suları içirmeyin. Bu içecekler hiçbir besin değeri taşımayıp çocuklara gereksiz kalori kazandırır. Bunların yerine komposto veya ayran gibi içecekleri tercih edin.
    • Sevmedikleri yiyecekleri farklı kombinasyonlarda deneyin. Örneğin ıspanak yemeği sevmiyorsa, ıspanaklı börek yapın.
       

    Paylaş
En Çok Görüntülenen Bilgiler